zaterdag 23 april 2011

Pasen.

Allemaal vast een Zalige Paashaas gewenst. Eieren, chocolade, en natuurlijk een brunch.
Een brunch waarbij je eieren eet tot je er slecht van wordt ( althans mijn kids). Ieder eitje moet getikt worden met een tegenstander. Een oud gebruik dat bij ons in de familie echt een vete heeft ontketend. Jaja ondergetekende is daar mede aan schuldig.
Toen ik jong was (heul lang geleden) deed ik dat met mijn vader en broer. Mijn moeder deed aan deze hobby niet mee.
Enfin, het was eerst zaak om het juiste, perfecte, en vooral hardste ei te vinden. Dat werd met zorg uitgekozen. Daarvoor stond ik eerder op dan broerlief en pa, want ja: wie het eerst komt die het eerst maalt.
Ik zat mij dan ook te verkneukelen dat ik dan zou winnen.
Niets is minder waar. Al had ik mooiste, sterkste en sjiekste ei....dan nog won mijn vader. Tot grote ergernis van broer en ik.
En ik snapte er de eieren uh ballen van. Hoe kon dat toch, dat mijn pa zomaar een eitje koos en altijd won.
Na vele jaren van een onbegrepen ei-fobie, kwam ik er dan achter. HET GAAT OM DE MANIER HOE JE HET VASTHOUDT.
Kijk, met twee spitse punten tegen elkaar aantikken, dat levert altijd een beschadiging op. Maar als jij je eitje een soort van jasje geeft met je hand. dus je hand om het ei vouwt en dan tikt. Dan is het ei sterker, en ja dan win je vaker....veel vaker.
Geen wonder dat slimke (ik dus) niet kon winnen.
Sinds ik dat weet, win ik ook wel eens van mijn vader, en winnen mijn kids nooit van mij.
Want ik heb een geheim!!
En ik hoor morgenvroeg al de opmerkingen. MAHAAAAM hoe kan het toch dat jij altijd wint.
Ja sommige dingen..hou ik nog even voor mezelf.
Ja want iedereen heeft recht op minimaal 1 trauma, lol

en voor na 1e paasdag....I WISH YOU A VERY HAPPY SECOND PEESDAY!!!

1 opmerking:

  1. Hahaha, leuke traditie! Wij gaan morgen een Bulgaarse traditie eleven. Tussen alle gekookte eieren zit een rauw ei, iedereen tikt hem open en dan is 1 iemand de Sjaak. Zal ik wel zijn, maar met jou tip moet dat goed komen! Omsluiten he? Ik ga mijn best doen om niet dat rauwe ei open te tikken hahaha

    BeantwoordenVerwijderen